De leukste woon blog!

Voor de leukste ideeën

Verhuizen? Zonder checklist gaat het mis

2 min gelezen

Er komt veel kijken bij een verhuizing. Het zoeken naar een verhuisbedrijf Utrecht, alles inpakken en daarna weer uitpakken, meubels en andere apparatuur en voorwerpen verplaatsen en nog veel meer andere dingen die voor een stressvolle situatie kunnen zorgen. Om het opstellen of vinden van een goede checklist makkelijker te maken, heeft Studentverhuisservice informatie samengesteld die je kunt volgen zodat je precies weet waar je eventueel op moet letten bij het opstellen van een checklist voor tijdens je verhuizing.

Gebruik van een checklist

Een checklist bij de verhuizing kan op verschillende manieren worden gebruikt, maar de beste manier is om de lijst actief te gebruiken. Hierbij print je de lijst fysiek uit met een printer en vinkt de onderdelen af of markeert ze. Eventueel zet je er aantekeningen bij als dat nodig is. Hierdoor blijft alles overzichtelijk en is er ook in één keer te zien wat er allemaal gedaan moet worden en wat je al hebt afgehandeld.

Een tweede manier is om een checklist te gebruiken als een controlerend element tijdens je verhuizing. Doorgaans is er al veel geregeld bij een verhuizing, maar het kan goed gebeuren dat iemand iets vergeet. Daar kan een lijstje van taken dan bij helpen. Daarnaast kan het ook nieuwe inzichten bieden, waardoor je ineens aan andere dingen gaat denken waar je misschien eerst niet aan zou hebben gedacht.

Vergeet technische punten niet

Een checklist kan ook meer zijn dan alleen een lijstje van dingen die je moet doen tijdens de verhuizing. Vergeet bijvoorbeeld ook technische taken niet die je voor je verhuizing moet hebben geregeld, zoals eventuele huur opzeggen en nieuwe huurtoeslag regelen, een notaris regelen, het nieuwe huis af te meten, verzekeringen regelen, adreswijzigingen doorgeven en je verhuizing door te geven aan niet alleen familie, vrienden en kennissen, maar ook de gemeente, verenigingen, werkgevers en collega’s en de bank.